دانشجویان بسیجی دانشکده فنی- مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد شمال تهران- با انتشار نامه سرگشاده ای خطاب به رئیس جمهور کشورمان نسبت به تنگناهای به وجود آمده برای این دانشجویان توسط مسئولان دانشگاه بویژه عدم امکان مطرح شدن انتقادها و فعالیت سیاسی اصولگرایانه انتقاد کردند.
در بخشی از این نامه آمده است: «در بعضی دانشگاه ها فضای سرد و مرده سیاسی حاکم است مگر نه این که دانشگاه باید انقلابیون مثبت پرورش دهد؟ مگر نه این است که دانشگاه باید سیاسی باشد تا دانشجو فریب نخورد؟ مگر نه این که فهم سیاسی هم برای استاد و هم برای دانشجو؟ یقیناً جزء ضروریات است و این که دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی پیدا کند مگر آفت جنبش دانشجویی پشت کردن به آرمان ها و آرمان گرایی نیست؟

اما امروز ما حتی اجازه نداریم به مسئولین انتقاد کنیم. از زبان رهبرمان شنیدیم که «مسئولین باید تحمل زبان انتقادی دانشجویان را داشته باشند.»
در ادامه این نامه با اشاره به این نکته که رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی حق نظارت بر دانشگاهی را که نیمی از دانشجویان کشور در آن درس می خوانند ندارد، از رئیس جمهور برای حضور در این دانشگاه و گوش فرادادن به سخنان دانشجویان دعوت شده است.
گفتنی است دانشجویان اصولگرای دانشگاه آزاد در برگزاری همایش های سیاسی در برخی واحدها دچار محدودیت های شدیدی هستند.

متن کامل نامه دانشجویان دانشگاه آزاد به رئیس جمهور

و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین

سلام آقای رئیس جمهور تبریکات ما را به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو بپذیرید هر چند سال هاست که از بدنه دانشجویی جدا شده اید اما خوب می دانید که دانشجو ارمانگراست و مصلحت گرا نیست سازش نمی کند و می سازد و روزگاری این شعار ما بر زبان شما می چرخید و جنبش دانشجویی همیشه بیدار است و سخن می گوید.

در بعضی دانشگاه ها فضای سرد و مرده سیاسی حاکم است مگر نه اینکه دانشگاه باید انقلابیون مثبت پرورش دهد مگر نه این است که دانشگاه باید سیاسی باشد تا دانشجو فریب نخورد. مگر نه اینکه فهم سیاسی هم برای استاد هم برای دانشجو؟ یقینا جزء ضروریات است و اینکه دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی پیدا کند مگر افت جنبش دانشجویی پشت کردن به ارمانها و ارمان گرایی نیست؟

اما امروز ما حتی اجازه نداریم به مسئولان انتقاد کنیم. از زبان رهبرمان شنیدیم که مسئولان باید تحمل زبان انتقادی دانشجویان را داشته باشند.

آقای احمدی نژاد می خواهم کمی از مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه ازاد با شما سخن بگویم که به حق فکر کنم وظیفه بسیج دانشجویی همین است می خواهم مطالبه کنم از زبان هزاران هزار دانشجوی دانشگاه ازاد که تاکنون سخن نگفته اند و خاموش بوده اند.

روزی از زبان شما شنیدم که می گفتید اقدامی انقلابی کنیم اما دریغ حتی یک تغییر کوچک که اثری از اصلاح در ان باشد تا به حال دانشگاه ما را دیده اید؟

امکانات اموزشی آن را چطور؟

و باز هم از رهبرمان شنیدیم «آرزوی من این است که دانشگاه های آزاد و سراسری غرق در امکانات شوند»

بد نیست یکبار هم در حیاط کوچک دانشگاه ما قدم بزنید. مطمئنا پس از آن به یاد سخنان اخیر جناب آقای دکتر جاسبی می افتید که «‌با برنامه ریزی های انجام شده تا سال 1390 دانشگاه ازاد اسلامی به بسیاری از شاخص های بین المللی دست می یابد و در سند چشم انداز 20 ساله نه تنها بزرگترین دانشگاه دنیا بلکه به معتبر ترین انها تبدیل خواهد شد.

انصاف نیست که خدمات ارزنده ی دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد بستری برای اضافه شدن دانشگاه ها را فراموش کنیم.

اما آیا واقعا امروز دانشگاه ما با تعاریفی که از دانشگاه اسلامی وجود دارد متناسب است.

چرا دانشجوی دانشگاه ازاد حق ندارد سخن بگوید؟

حق ندارد انتقاد کند؟

حق ندارد حقوقش را منطقی مطالبه نماید؟

شما که رئیس جمهور ملت ایران هستید می گویید تحت فشار موضوع دانشگاه آزاد را از دستور کار خارج کردید که این با ایستادگی پای حق ملت، هم خوانی ندارد؟

شما به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی حتی حق نظارت بر سیاست های جایی که بیش از نیمی از دانشجویان کشور در ان درس می خوانند را ندارید.
اما بدانید دانشجوی ایرانی با هوشمندی اش با ایمانش با احساس استقلال و عزتی که امروز در ملت ایران و به خصوص در جوانان دانشجوی ما هست اگر سی سال کار کند امید هست که به قدر صد سال دیگران پیشرفت کند و ما معتقدیم که بین گروه های دانشجویی با هر سلیقه ای که هستند باید روابط حسنه برقرار شود تا بتوانیم حقوقمان را عادلانه مطالبه کنیم.

ما دانشجویان دانشکده فنی مهندسی دانشگاه ازاد تهران شمال یکدل و یکصدا به نمایندگی از همه دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی از شما می خواهیم تا همانگونه که از شما انتظار می رود با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف اقدامی در جهت رفع مشکل دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی انجام دهید و از شما خواهشمندیم تا به عنوان اولین رئیس جمهور بعد از 25 سال از اغاز تاسیس دانشگاه ازاد اسلامی در جمع دانشجویان این دانشگاه حضور یابید و از نزدیک به درد دل های دانشجویان این دانشگاه گوش فرا دهید.

منتظر پاسخ شما هستیم.