اگر مسئولین نظام اسلامی ، ازشما (بسیجیان)غافل شوند ، به آتش درزخ الهی خواهند سوخت.

 

بسیج ، یک سازمان سوم نظامی درقبال سازمان سپاه وارتش نیست.   

                                                                 

بعضی تصور کرده‌اند که با پایان جنگ ، بسیج هم پایان خواهدگرفت ؛ بعضی هم صلاح‌اندیشی کردند که با پایان دروان جنگ ، دیگر احتیاجی به بسیج نیست ! فکرهایی که از نور بصیرت معنوی برخوردار نیست ، بهتر از این محصولی نمی‌دهد.

 

وظیفه‌ی نیروی مقاومت بسیج ، الگوشدن برای همه‌ی جوان‌های بسیجی در کشور است.

 

تشکیلات بسیج ، یعنی هیئت رئیسه و مدیران و مسئولان بسیج ، باید آن چنان ظریف عمل کنند که به تدریج بتوانند همه‌ی آحاد مستعد کشور را – مستعد به همان معنا که اوّل گفتم – داخل خیمه بسیج کنند.

 

بسیج  یک حرکت منطقی و عمیق و اسلامی و منطبق بر نیازهای امروز دنیای اسلام و – به طریق اولی- جامعه ی اسلامی است.

 

فساد همه گیر وسیل آسا و تباه کنننده یی ، به سمت جوانهای کشورهای اسلامی ، سرازیرشده است . اثر این فساد و تباهی ، این است که جوان فاسد شده ، به فکر اصلاح نمی افتد.

اگر از روی اجبار و برای نان بخور ونمیر ، درس بخواند ؛ آن درس هم همراه با فساد است ؛ با این حرکت عظیم بسیج  این دو عیب را در کشور ما ریشه کن کرد.

اولا از هرگونه انحراف در مشی کلی کشورشان آگاه می شوند ثانیاً از آن رنج می برند و ثالثاً در مقابل آن انحراف می ایستند . این معنای بسیج است.

رابطه و پیوند بین مسئولان کشور وآحاد مرمد که متن عمومی آنها هم همین بسیجیها هستند؛ یک رابطه‌ی تگاتنگ و برادرانه و صمیمانه است و این خصوصیت ،  آن عیب اول را از بین می برد.

درمان واقعی آفت دوم هم – که فساد جوانها در دنیاست – همین حرکت و فرهنگ بسیج است.

                                                                

بسیجی کسی است که برای ارزشهای اسلام ، اهمیّت قائل است و معتقد به خدا وخاضع وخاشع

در مقابل پروردگار عالمین است. در دل‌،‌مشتاق صلاح است.

او سعادت را در شهوات زود گذر زندگی و پوشیدن لباس الوان و رنگارنگ و قرار گرفتن در معرض دید این و آن به خاطر ارضای یک ساعته ‌، نمی داند.

بسیجی بلند همت است و برایش فرق می کند ومهم است چه کسی بر کشور فرمان براند.

امروز هم اگر احساس کند دشمن می تواند از روزنه ای – چه اقتصادی وسیاسی و چه فرهنگی – به داخل کشور نفوذ کند‌‌‌‌‌‌‌‌ ؛ در مقابل او می ایستد و با مشت به صورتش می کوبد .

واِلا باید منتظر هر لحظه منتظرحادثه باشیم .

 

عناصربسیجی باید درست توجه کننند که روز به روز این مانعِ در مقابل دشمن را مستحکم تر کنند

با بالا رفتن بصیرت وایمان و باخودسازی امکان پذیر است عزیزان من از درون بسازید

 

خیال نکنید مخالفان شما که چهار نفری آدمی هستند که به ظاهر ممکن است با اخم به شما نگاه کنند نه اینها برادرها وخواهرهای شما هستند حداکثر این است که در زمینه هایی اشتباه می کنند.

 

بسیج ، عبارت ازچند هزار آدم درهر شهرنیست ؛ بسیج ، یعنی کلّ نیروهای مؤمن و حزب الهی کشور ما

 

یکی از برجسته ترین خصوصیاتی که ما برای فرد بسیجی قایل هستیم ، عبارت است از صفا و خلوص ، اخلاص و معنویت بسیجی ، ارتباط با خدا در بسیجی یک خصوصیت عمده است .

 

وجود نیروهایی که بتوانند برای این ملت و این کشور وبرای هر فعالیت سازنده وحیاتی در این مملکت امنیت به وجود بیاورند ، برای هر ملّتی مثل هوا وآب ضروری است.

 

انکار بسیج و بی احترامی به آن ، نابخردانه است ، یا خائنانه است .

 

نیروی عظیم بسیج توانسته در میدان های پر خطر ، وظیفه های سنگینی را بر عهده بگیرد و کارهایی را که گاهی از هیچ عنصری دیگری ساخته نبود وبر نمی آمد ، انجام بدهد.

 

انکار بسیج انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.

 

تمام مسئولان کشور ، درمقابل تجهیز و آماده سازی و ایجاد ترتیبات برای بسیج مسئولیت دارند ؛ و من خودم را برای دفاع از سازمانی که امروز به عنوان نیروی مقاومت بسیج مشغول خدمت است ، موظف می دانم و دفاع خواهم کرد.

 

 

برگرفته از کتاب بسیج و تفکر بسیجی (مجموعه ای از سخنان امام «ره» و مقام معظم رهبری در مورد بسیج)