نرم افزار تایپ گفتار فاسی

شرکت عصرگویش‌پرداز ‎اولین نرم‌افزار تایپ گفتار فارسی (نویسا) را عرضه کرد. با استفاده از این نرم‌افزار دیگر نیازی به تایپ یک متن ندارید و کافی است آن را بلند بخوانید تا نویسا متن را تشخیص دهد و تایپ کند.

به گفته این شرکت، نویسا قادر به تشخیص 95 درصدی در محیط اداری، تایپ در همه ویرایشگرهای ویندوز (از جمله ورد) است و دارای قابلیت افزایش یا تغییر و تخصصی نمودن دایره کلمات (مثلاً اضافه کردن اسامی خاص یا کلمات تخصصی) و قابلیت تطبیق و آموزش به گوینده است‎.‎


‎بانک اطلاعاتی این نرم‌افزار 21 هزار کلمه فارسی را شامل می‌شود. به صورت پیش‌فرض این نرم‌افزار با صدای سه نفر تنظیم می‌شود که این افراد قابلیت جایگزینی نیز دارند. امنیت اطلاعات، صرفه‌جوبی در زمان، جلوگیری از اشتباهات تایپی و افزایش سرعت مستندسازی اطلاعات از دیگر مزایای نرم‌افزار تایپ گفتاری نویسا هستند‎.

نشریه عصر شبکه

                                   

حمله به ایران قبل از پایان ریاست جمهوری بوش

گروه بین الملل - روزنامه الخلیج چاپ نوشت، واشنگتن قصد دارد اعراب میانه رو را قانع کند که احتمال تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه ای و هسته ای وجود دارد .

به گزارش پایگاه خبری "مبارزین"، روزنامه الخلیج چاپ امارات در مقاله روز شنبه خود تحت عنوان حمله دیپلماتیک در پاییز و حمله نظامی در زمستان به قلم دکتر عصام نعمان نوشت :" قوانین حمله نظامی حکم می کند که حمله نظامی پس از وقوع علنی شود و این در حالی است که قوانین حمله سیاسی حکم می کندکه حمله سیاسی قبل از آغاز علنی شود".

 نویسنده سپس به مصادیق عبارت های فوق می پردازد و می نویسد : "جورج بوش اوایل هفته اعلام کرد که حمله سیاسی گسترده ای در پاییز صورت خواهد گرفت و این در حالی است که منابع نزدیک به دیک چنی معاون رئیس جمهوری آمریکا فاش کردندکه حمله نظامی دیگری را نیز بوش در زمستان به راه خواهد انداخت .در اینجا جای این پرسش است که کدامیک را باید باور کنیم آیا باید اظهارات بوش را باور کنیم یا اظهارات منابع مذکور را می توان هر دو را پذیرفت زیرا حمله دیپلماتیک نه تنها مغایرتی با حمله نظامی ندارد بلکه فراهم کننده زمینه حمله نظامی نیز هست حتی جنگ های پیشدستانه نیز برای موفقیت نیازمند زمینه سازی سیاسی و دیپلماتیکی است" .

زمانیکه آمریکا به عراق حمله کرد این حمله بلافاصله پس از حوادث 11 سپتامبر نبود بلکه این حمله پس از 17 ماه صورت گرفت و آمریکا در این مدت مشغول زمینه چینی بود با اینحال حمله به عراق موفقیت آمیز نبود زیرا هنوز پس از گذشت چهار سال و اندی از این حمله همچنان وضعیت این کشور بحرانی است و از سوی دیگر هزینه های مالی و سیاسی این جنگ بر دولت بوش فشار وارد می کند و افزون بر اینها شانس حزب جمهوری آمریکا را در انتخابات اینده تحت الشعاع قرار می دهد.

آمریکا هم اکنون در عراق گرفتار شده است و حتی خروج از این کشور نیز برای آمریکا گرفتاری محسوب می شود.
زیرا طبق اظهارات مقامات آمریکایی خروج بدون تجهیزات 9 ماه و خروج همراه با تجهیزات دو سال زمان نیاز خواهد داشت و در صورت خروج بدون تجهیزات میلیون ها تن تجهیزات آمریکایی در عراق باقی خواهد ماند و این نگرانی وجود خواهد داشت که این تجهیزات به دست نیروهای مقاومت عراق بیافتد .

به راستی آمریکا مشکل خروج از عراق را چگونه حل خواهدکرد به نظر می رسد بوش می خواهد این مشکل را از طریق خرید زمان از اعراب و ایران حل کند به نحوی که دعوت به برگزاری نشست بین المللی صلح در پاییز کرده است و هدف از انرا احیاء عملیات سیاسی صلح خاورمیانه و ایجاد دو کشور در فلسطین و به رسمیت شناختن اسراییل و حمایت از دولت عباس و مبارزه با جنبش حماس است موارد ذکر شده در واقع ظاهر قضیه است اما باطن قضیه این است که واشنگتن قصد دارد اعراب میانه رو را قانع کند که احتمال ایجاد پایگاه سازمان های تروریستی در کشورهای عراق افغانستان فلسطین لبنان سومالی و پاکستان وجود دارد و از سوی دیگر احتمال تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه ای و هسته ای وجود دارد .

همچنین حل وفصل درگیری اعراب و اسراییل برای درگیری با ایران ضروری است اسراییل نیز از این پیشنهاد امریکا استقبال کرده است زیرا اسراییل نیز برای سازماندهی ارتش خود به منظور مقابله با جنبش حزب الله لبنان و سوریه نیازمند خرید زمان است .

مسایلی که ذکر شد مربوط به حمله سیاسی بود اما انچه که مربوط به حمله نظامی آمریکا در زمستان می شود باید گفت : طبق اظهارات یک منبع آگاه در واشنگتن آمریکا قبل از پایان 18 ماه ریاست جمهوری بوش به ایران حمله خواهد کرد زیرا بوش و چنی به جانشینان بعدی خود اعتماد ندارندکه بتوانند قاطعانه با ایران برخورد کنند عامل مشوق دولت بوش برای حمله به ایران حمایت تسلیحاتی ایران از شورشیان عراق و افغانستان و تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای است در اینجا جای این پرسش است که آیا اظهارات منوچهر متکی وزیر امورخارجه ایران و شان مک کورمک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در خصوص دور جدید گفت و گو ها به معنی دور شدن از شبح جنگ است .

پاسخ این است که مذاکرات مربوط به فلسطین در پاییز و مذاکرات مربوط به عراق در واقع حمله سیاسی به منظور زمینه سازی برای حمله نظامی است.