و گفتارشان که: «ما، مسیح عیسی بن مریم، پیامبر خدا را کشتیم!» در حالی که نه او را کشتند، و نه بر
دار آویختند؛ لکن امر بر آنها مشتبه شد. و کسانی که در مورد (قتل) او اختلاف کردند،
از آن در شک هستند و علم به آن ندارند و تنها از گمان پیروی می‏کنند؛ و قطعاً او را
نکشتند! بلکه خدا او را به سوی خود، بالا برد. و خداوند، توانا و حکیم است.(نساء157و158)


میلاد حضرت مسیح علیه‌السّلام - پیغمبر بزرگ الهی - را به همه‌ی مؤمنان عالم، به همه‌ی مسیحیان و مسلمانان، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم. ارزش حضرت مسیح علیه‌السّلام از نظر مسلمانان، بلاشک کمتر از ارزش و قدر و قیمت آن حضرت در چشم مسیحیانِ مؤمنِ به مسیحیت نیست. این پیغمبر بزرگ الهی، همه‌ی دوران حضور در میان مردم را با مجاهدت گذرانید تا بتواند در مقابل ظلم و تعدّی و فساد و کسانی که با تکیه‌ی به زر و زور، ملتها را به زنجیر کشیده بودند و آنها را به جهنّم دنیا و آخرت می‌کشاندند، ایستادگی کند. رنجهایی که این پیغمبر بزرگ از دوران کودکی - که خدا نبوّت را از همان دوران کودکی به او داد - متحمّل شد، همه در این راه بوده است. انتظار این است که پیروان حضرت مسیح و همه‌ی کسانی که آن بزرگوار را از عظمت و معنویتِ والا و متناسبِ جایگاه رفیع او برخوردار می‌دانند، در این راه به او تأسّی کنند.
امروز بسیاری از کسانی که دم از پیروی از حضرت مسیح می‌زنند، راهی غیر از راه حضرت مسیح می‌روند. هدایت حضرت عیسی‌بن‌مریم علی‌نبیّناوعلیه‌السّلام، هدایت به سوی عبودیّت خدا و مقابله با فرعونیّت و طغیان است. امروز کسانی با ادّعای پیروی از آن پیامبر بزرگ الهی، در جایگاه فرعونیان و طواغیتی نشسته‌اند که عیسی‌بن‌مریم با آنها مبارزه می‌کرد. امید است آغاز سال مسیحی، بر مسیحیان و بر مسلمانان - بخصوص بر مسیحیانِ هم‌میهن ما - مبارک باشد. مقام معظم رهبری(79/10/7)

این رسول مکرم مانند همه ی انبیاء عظام الهی مبشر سعادت بشر و حامل پرچم توحید و تکریم انسان بود و امروز بشریت بیش از همیشه به این پیام نجات بخش نیازمند است. (71/10/11)

عیسی مسیح مجهز به معجزه و دعوت الهی براى نجات بشر از ظلمات شرک و کفر و جهل و ظلم و رسانیدن وی به نور معرفت و عدل و عبودیّت پروردگار مبعوث گشت و در همه‌ی مدت اقامت خود در میان انسانها لحظه‌یی در مبارزه با بدی و دعوت به نیکی درنگ نفرمود. و این درسی است که مسیحیان و مسلمانان که معتقدان به نبوت آن بزرگوارند باید فراگیرند. امروز بشر بیش از همیشه نیازمند آن تعالیم است و اسلام که مکمل آئین مسیح است دعوت به خیر و صلاح و کمال را سرلوحه‌ی برنامه‌ی خود قرار داده است. بشر گمراه با برخورداری از قدرت بیکرانه‌ی طبیعت که به برکت علم خدا داده، بدان دست یافته، در جهت مقابل آن هدفها گام بر می‌دارد و وظیفه‌ی پیروان ادیان الهی را سنگین‌تر می‌کند. قدرتها و دولتهای مسلط عالم که در زیر نام و پوشش مسیحیّت در واقع مادّی و بی‌خبر از رفتار و تعلیم حضرت مسیح‌اند فضای زیست را بر ملتها و افراد مظلوم تنگ کرده‌اند و از هیچ ستمی بر آنها فرو گذار نمی‌کنند. مصیبت‌بارترین نمونه‌ها را در وضعیت فعلی دنیا می‌توان جست. ظلم و تعدّی کم‌نظیر صربها و کرواتها به مسلمانان بوسنی و هرزگوین و تجاوزهای مکرّر دولت ارمنستان به جمهوری آذربایجان، از این قبیل‌اند و بی‌شک قدرتهای بزرگ به دلایل متعدّد در گناه این حوادث تلخ و اسف‌بار شریک‌اند.(72/10/13)


مسیحیان، اوّلِ زمستان را اوّلِ سال قرار می‏دهند! البته فرق آنها با ما این است که ولادت حضرت مسیح، تاریخ مشخّصی ندارد و

یک مطلب حدسی است؛

در حالی که هجرت نبی مکرّم اسلام، از نظر تاریخی کاملاً دقیق و مشخّص است(77/1/1)